رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: یك گروه اقتصادی و سرمایه گذاری كشور ایتالیا، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در واحد تولید سیمان طبس اعلام كرد.

یزدفردا- واحد تامین خبر: رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: یك گروه اقتصادی و سرمایه گذاری كشور ایتالیا، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در واحد تولید سیمان طبس اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارائی استان یزد، در نشستی كه با حضور مسوولان سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران، سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد و شركت خارجی ایتالیا در تهران تشكیل شد در خصوص راههای جذب سرمایه گذاری و استفاده از كمك های فنی و اقتصادی گروه یاد شده بحث و تبادل نظر و تصمیماتی گرفته شد.

"مرادعلی میر" رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این خصوص خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحد تولید سیمان طبس در حال ساخت می باشد و قرار است در راستای توسعه آن، دستگاه و تجهیزات روز دنیا توسط گروه سرمایه گذار ایتالیایی، خریداری و در اختیار شركت داخلی قرار گیرد.

وی هدف از جذب سرمایه گذاری خارجی را افزایش تولید سیمان و صادرات آن به خارج از كشور بیان كرد و گفت: هرگونه همكاری و جذب سرمایه گذاری خارجی با هماهنگی سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران انجام می شود.

هم اینك پنج طرح سرمایه گذاری خارجی با سرمایه گذاری معادل 18 میلیون و 217 هزار دلار در استان یزد در دست اجراست.

به گزارش یزدفردا: شرکت سیمان طبس گلشن (سهامی خاص) در تاریخ   18/3/1383  به ثبت رسیده و کار خود را در زمینه احداث زیرساخت های لازم این کارخانه آغاز کرده است.

کارخانه سیمان طبس به جهت تولید سیمان خاکستری  در این شهرستان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن با هدف ایجاد اشتغال در منطقه، طرح ریزی و به مرحله اجرا درآمده است که گفته می شود، تا کنون بدلیل عدم همراهی نماینده قبلی شهرستان طبس دچار رکود شدید بوده است.

 
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا